۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰

رئیس جمهوری لیتوانی:

بحران اروپا بیش از زمانی که انتظار می‌رفت طول می کشد

بحران اروپا بیش از زمانی که انتظار می‌رفت طول می کشد

رئیس جمهوری لیتوانی با تاکید بر اینکه بحران اروپا بحران یورو نبوده بلکه بحران اقتصادی برخی دولتهای عضو است تصریح کرد که این شرایط بیشتر از زمانی که در ابتدا انتظار می رفت طول خواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری مهر، "دالیا گریبائوسکایته" رئیس جمهوری لیتوانی در گفتگو با "دویچه وله" آلمان اظهار داشت که بحران اروپا بحران یورو نیست بلکه یک بحران اقتصادی و مالی در برخی دولتهای عضو اتحادیه اروپاست. کشورهای بالکان در مسیر بهبود اوضاع اقتصادی قرار دارند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه لیتوانی از کشورهای بالکان عضو شوروی سابق است که از نه سال پیش به ناتو و اتحادیه اروپا قدم گذاشته، آیا هنوز روسیه یک نهدید برای شما است گفت: من فکر می کنم که نه سال در تاریخ یک کشور برای دگرگونی روحیاتش زمان زیادی نیست. شاید ما به چهل سال زمان نیاز داریم تا بر این نقاط حساس گذشته غلبه کرده و مناسبات توام با احترام و ادبی را بتوانیم با مسکو برقرار کنیم.

رئیس جمهوری لیتوانی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که چه مدت طول می کشد تا اروپا از بحران خارج شود گفت:  بحران کمی طولانی تر از آنچه که ما در ابتدا امیدوار بودیم طول می کشد. برخی اصلاحات ساختاری نیاز بود، بنابراین بحران کمی بیشتر از حدی که انتظار می رفت به طول می انجامد. اما چنین شرایطی این شانس را می دهد که تغییرات گسترده و عمیقی ایجاد شود. در دوران خوب و بی بحران برای سیاستمداران در پیش گرفتن اصلاحات دشوار است. در دوران بحران ما بهتر می توانیم مردم را به ضرورت تغییرات متقاعد کنیم.

کد خبر 2053787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha